Problematika zmeny hradenia očkovacích látok
Na základe zmeny zákona o rozsahu od 1.decembra 2012 sa úhrada očkovacích látok zmenila z „V“ na „A“. Žiaľ, táto zmena nebola s nami konzultovaná.
ASL SR intenzívne rokuje s MZ SR a so všetkými zdravotnými poisťovňami, aby sa táto zmena dotkla našich členov čo najmenej.
Možné riešenia:
1. Zdravotné poisťovne budú očkovacie látky nakupovať centrálne, a na základe požiadavky poskytovateľa mu dodajú očkovacie látky (tak ako sme v minulosti objednávali očkovacie látky cez hygienu, tak teraz to isté by sme objednávali u zdravotných poisťovní).
2. V prípade, že zdravotné poisťovne centrálne nakupovať nebudú, tak by sa očkovacie látky dodávali cez lekárne. V takomto prípade vzniknú určité problémy s fakturovaním a hradením, ktoré chceme odstrániť 60 dňovou lehotou splatnosti faktúr.
Budeme navrhovať riešenie v bode 1, nakoľko by toto riešenie neznamenalo pre nás žiadnu väčšiu zmenu, ani záťaž.
MZ SR sme požiadali aj listom o odklad účinnosti zmeny.
O výsledkoch rokovaní Vás budeme informovať.